onsdag den 21. oktober 2015

Skrig i natten

Igen i nat vågnede vi ved en lang serie af skarpe skrig. De kom ude fra haven eller marken lige på den anden side af vesthegnet. Hunden vågnede også og gøede voldsomt.
Sidst var jeg overbevist om, at der var tale om et dyr, som var blevet taget af en ræv eller ulv og ikke dræbt hurtigt nok.

Denne gang fik jeg fornemmelsen af, at der var tale om en fugl. Men hvilken? I alle vores år her har vi ikke hørt sådanne natlige fugleskrig før. Uglerne lyder helt anderledes.

Om jeg blev bange for skrigeriet i mørket? Nej, faktisk ikke. Jeg har altid været mere bange for mennesker og byer, end for dyr, marker, skov og mørke. Hvis det endelig skal være.

Men måske kan lydene give krimi-inspiration.

Dog ville jeg også gerne have dem identificeret ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.